Még a közelébe se gyere ennek a postnak, ha még nem olvastál el minden dokumentációt!
Az Open Source Marketing nagy mértékben épít a közösség erejére. Épp ezért nagyban befolyásolhatja azt, hogy valaki új taggá válik-e a közösségben, hogy a régiek mennyire befogadóak, mennyire kedvesek, segítőkészek, stb. Szerencsére ma már ezen a téren sokkal jobb a helyzet, mint pár éve, bár még bele lehet futni régi vonalas "kiosztókba".
Leginkább Linuxos fórumokon fordult elő a helyzet, hogy egy újonc segítséget kért, és az első ember, akibe belefutott egy olyan profi Linuxos volt, aki ahelyett, hogy valódi segítséget nyújtott volna, a delikvens látható tudásánál jóval magasabb szinten magyarázta el a dolgot. A látszólagos segítségnyújtás tulajdonképpen öncélú tudás-fitogtatás volt. Persze ha az visszakérdezett, jött a szokásos leosztás, hogy "RTFM!" (Read The Fucking Manual!). Azaz, "még a közelébe se gyere ennek a fórumnak, ha még nem olvastál el minden dokumentációt!"
Erre persze emberünk teljesen elbizonytalanodik: "Ha Linux alatt hónapokat kell tanulnom csak azért, hogy egyáltalán segítsenek nekem abban, hogy rendesen bekonfiguráljam a rendszert, inkább visszatérek a Windows-ra. Ott legalább minden kézre esett."
És a szakink hátradőlve nyugtázta: "Nem neki való a Linux, menjen csak vissza az Ablakok világába ez a láma." Ugyanez a szaki egy másik fórumon így sír: "A rohadék MS a monopóliumával uralja a piacot... Bezzeg, ha a Linux jobban el lenne terjedve, szebb meg jobb lenne a világ." Csak annyit nem vesz észre, hogy saját viselkedésével épp ő riasztott el egy új felhasználót.
Szerencsére az utóbbi időben ez a mentalitás kezd eltűnni, bár hozzáteszem, a Linux is annyival könnyebben használhatóvá vált, hogy gyakran felesleges is hosszú howto-kat, meg manual-okat olvasgatni.